Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFengLiang, Li; Xiaohao, Ding; Morgan, W. John
TitelHigher Education and the Starting Wages of Graduates in China
QuelleIn: International Journal of Educational Development, 29 (2009) 4, S.374-381 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0738-0593
DOI10.1016/j.ijedudev.2009.01.004
SchlagwörterWages; Higher Education; Human Capital; Class Rank; College Graduates; Foreign Countries; Role of Education; China
AbstractIn order to test two competitive theories, human capital theory and screening hypothesis, this article investigates the effects of minor, class rank and matched job on the starting wages of graduates using data sources from a nation-wide survey of university graduates in China undertaken in 2003 by the Graduate School of Education, Peking University. The empirical results show that minor, class rank, and matched job do not have significantly positive impacts on the starting wages of graduates in China. We conclude therefore that the present role of higher education is more likely to be informative than productive. (Contains 4 tables.) (As Provided).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: