Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIde, Barbara
TitelAre Preschoolers Too Young for Gifted Programs?
QuelleIn: Principal, 88 (2009) 5, S.15 (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-6062
SchlagwörterStellungnahme; Urban Schools; Individualized Education Programs; Preschool Children; Academically Gifted; Individualized Instruction; Age Differences; Student Needs; Ability Identification; Socioeconomic Influences; Tennessee
AbstractIs it appropriate to write an individualized education program (IEP) for preschool students who are identified as gifted? In this article, the author shares that she does not condone the elimination of programs for truly gifted children. Her concern has to do with identifying 3-year-old children as intellectually gifted. Is the motivation for this identification attracting and retaining affluent families to an urban school district? Or is it truly to find preschoolers who will face hardships in the regular school setting because of their intellectual ability? (ERIC).
AnmerkungenNational Association of Elementary School Principals (NAESP). 1615 Duke Street, Alexandria, VA 22314. Tel: 800-386-2377; Tel: 703-684-3345; Fax: 800-396-2377; e-mail: naesp@naesp.org; Web site: http://www.naesp.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Principal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: