Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalker, Melanie
TitelAmartya Sen's Capability Approach and Education
QuelleIn: Educational Action Research, 13 (2005) 1, S.103-110 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0965-0792
SchlagwörterEqual Education; Action Research; Citizen Participation; Quality of Life; Freedom; Cultural Differences; Participatory Research; Evaluation; Individualism; Well Being; Foreign Countries; United Kingdom
AbstractThe human capabilities approach developed by the economist Amartya Sen links development, quality of life and freedom. This article explores the key ideas in the capability approach of: capability, functioning, agency, human diversity and public participation in generating valued capabilities. It then considers how these ideas relate specifically to education, before arguing that participatory action research might be a methodology for implementing and evaluating capabilities in education as a way of "doing" fairness and equality in education. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Action Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: