Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAzzam, Amy M.
TitelLearning about--and from--Data
QuelleIn: Educational Leadership, 66 (2009) 4, S.91-92 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterSchool Districts; Educational Change; Information Utilization; Longitudinal Studies; Educational Improvement; Equal Education; Special Education
AbstractThis article presents several publications that can help educators hone their skills in using data effectively. These publications point out key measures of school quality, support professional development in data use, suggest action steps for building better data systems, and tackle data and equity issues. These publications include: (1) Good Measures for Good Schools; (2) Forum Curriculum for Improving Education Data: A Resource for Local Education Agencies; (3) Tapping into the Power of Longitudinal Data: A Guide for School Leaders; (4) Using Data to Address Equity Issues in Special Education; and (5) Projections of Education Statistics to 2017. (ERIC).
AnmerkungenAssociation for Supervision and Curriculum Development. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: