Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowell, Beverlee-Ann; Szlosek, Peggy; Flaherty, Thomas; Ryan, Lynne
TitelA Collaborative Approach to Preparing Field-Based Teachers/Supervisors for Standards-Based Accountability Systems in Teacher Education
QuelleIn: AILACTE Journal, 4 (2007), S.1-16 (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1945-9009
SchlagwörterAccountability; Cooperating Teachers; Supervisors; State Standards; Intercollegiate Cooperation; Alignment (Education); Theory Practice Relationship; Professional Development; Student Teaching; Training Methods; Knowledge Base for Teaching; Teacher Education Programs; Curriculum Implementation; Program Descriptions
AbstractPreparing college supervisors/cooperating teachers to support teacher candidates' performance using standards is a challenge for teacher preparation programs. This paper will describe a professional development program collaboratively developed by representatives of the state department of education, institutions of higher education, and K-12 schools. The implementation of the model by one of the state's institutions of higher education will also be described. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAssociation of Independent Liberal Arts Colleges for Teacher Education. 1903 Princeton Avenue, St. Paul, MN 55105. Tel: 651-690-8949; e-mail: erns0039@umn.edu; Web site: http://www.ailacte.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "AILACTE Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: