Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuber-Warring, Tonya; Bergman, Stella R.
TitelTharp's Funnel: A Conceptual Framework for Teaching about Religious Pluralism in Potok's "My Name Is Asher Lev" and Zakiyyah's "If I Should Speak"
QuelleIn: Multicultural Perspectives, 9 (2007) 4, S.48-53 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0960
SchlagwörterSocial Justice; Religion; Global Approach; Cultural Differences; Muslims
AbstractIf teachers are to transcend mono-cultural borders and advocate for social justice in liberatory, critical pedagogical practice, then they must understand the relational and causative ethnogenetic layers of experience for students in the global community. Specifically, accommodating religious pluralism is a challenge facing educators today. Immersing themselves and their students in the lives of others through literary narratives provides one immediate and accessible strategy for exploring ethnogenetic experiences and crossing monocultural borders. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: