Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmrekar, Claire; McGraner, Kristin
TitelFrom Curricular Alignment to the Culminating Project: The Peabody College Ed.D. Capstone
QuelleIn: Peabody Journal of Education, 84 (2009) 1, S.48-60 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-956X
SchlagwörterEducational Change; Postsecondary Education as a Field of Study; Higher Education; Doctoral Dissertations; Counselor Client Relationship; Elementary Secondary Education; Professional Development; Tennessee
AbstractThe Department of Leadership, Policy, and Organizations (LPO) at Peabody College, Vanderbilt University, recently replaced the conventional Ed.D. dissertation with a team-produced, client-consultant oriented, culminating report. This article describes the purpose and principles associated with the "capstone" project and describes the "fit" between the curriculum and the capstone experience. The chapter also describes the "lessons learned" from the initial cohort of doctoral students and clients who collaborated in the pilot year of capstone projects. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Peabody Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: