Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSamuelsson, Ingrid Pramling; Pramling, Niklas
TitelChildren's Perspectives as "Touch Downs" in Time: Assessing and Developing Children's Understanding Simultaneously
QuelleIn: Early Child Development and Care, 179 (2009) 2, S.205-216 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430
SchlagwörterEducational Objectives; Childhood Attitudes; Comprehension; Knowledge Level; Music; Mathematics; Natural Resources; Preschool Children; Child Development; Preschool Curriculum; Student Rights; Foreign Countries; Scientific Concepts; Mathematical Concepts; Environment; Sweden
AbstractIn this article, getting access to children's perspectives is presented as a prerequisite for assessing as well as developing children's understanding. Children's perspectives are analysed through examples taken from three domains of knowledge: music, mathematics and nature. The issues of assessing and developing children's knowledge are discussed against this empirical background. It is argued that children's perspectives are pivotal to both these educational objectives. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Child Development and Care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: