Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRisko, Victoria J.; Walker-Dalhouse, Doris
TitelParents and Teachers: Talking with or Past One Another--Or Not Talking at All?
QuelleIn: Reading Teacher, 62 (2009) 5, S.442-444 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1598/RT.62.5.7
SchlagwörterParent Participation; Family Involvement; Family School Relationship; Home Visits; Parent Teacher Cooperation; Academic Achievement; Interpersonal Communication
AbstractParent and family involvement in schools can have a positive influence on students' school achievement. When parents feel good about their school involvement and the school's instructional efforts, they tend to hold high expectations for their children, which in turn can have a positive impact on their children's interests, aspirations, and learning--and on teachers' morale and self-confidence. These positive outcomes are associated with parents and teachers forming partnerships that are respectful of one another's perspectives. (As Provided).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: