Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhite, John
TitelReassessing 1960s Philosophy of the Curriculum
QuelleIn: London Review of Education, 3 (2005) 2, S.131-144 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-8460
SchlagwörterEducational Philosophy; Foreign Countries; Curriculum; Educational History; Religion; Middle Class; United Kingdom
AbstractA prominent thesis of British philosophy of education in the 1960s was that the pursuit of different forms of knowledge is central to education. The fact that the thesis is difficult to justify philosophically raises questions about its historical provenance. The idea of such a curriculum can be traced back through the history of the middle-class curriculum to the education of dissenters in the eighteenth century and further back still to sixteenth-century Ramism. There are indications that some leading 1960s philosophers of education were affected, positively or negatively, by these older religious ideas, but it is not clear how much should be made of this. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "London Review of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: