Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrancis, Leslie J.
TitelIndependent Christian Schools and Pupil Values: An Empirical Investigation among 13-15-Year-Old Boys
QuelleIn: British Journal of Religious Education, 27 (2005) 2, S.127-141 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-6200
SchlagwörterParochial Schools; Males; Christianity; Moral Values; Adolescents; Religion; Student Surveys; Databases; Profiles; Comparative Analysis; Substance Abuse; Foreign Countries; Questionnaires; Student Attitudes; Well Being; United Kingdom (England); United Kingdom (Wales)
AbstractNineteen independent Christian schools participated in the teenage religion and values survey, contributing to the overall database of nearly 34,000 Year 9 and Year 10 pupils. The present analysis demonstrates that 13-15-year-old boys educated within independent Christian schools display a distinctive values profile, in comparison with pupils educated in state maintained non-denominational schools. (Contains 10 tables.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: