Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShen, Yih-Jiun; Lowinger, Robert Jay
TitelSchool Counselors' Self-Perceived Asian American Counseling Competence
QuelleIn: Professional School Counseling, 11 (2007) 1, S.69-71 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
SchlagwörterSchool Counselors; Asian American Students; Counselor Attitudes; Cultural Awareness; Competence; Surveys; Counselor Client Relationship; Counselor Qualifications; Knowledge Level; Recruitment; Counselor Training; Professional Development
AbstractTwo hundred and three school counselors were surveyed online concerning their perceived competence when counseling Asian American students. Although the counselors had limited interactions with the population, they reported a self-assured overall competency. Specifically, they felt competent about the awareness domain, somewhat competent about the skills domain, yet unsure about the knowledge domain. Recruiting counselors with Asian backgrounds and continuously providing preservice training and professional development concerning Asian American counseling are recommended. (As Provided).
AnmerkungenAmerican School Counselor Association. 1101 King Street Suite 625, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-683-2722; Fax: 703-683-1619; Web site: http://www.schoolcounselor.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: