Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLudlum, Marty; Moskalionov, Sergei
TitelEffects of Enron on Future Russian Business Leaders: A Time Line Survey
QuelleIn: College Student Journal, 42 (2008) 4, S.1023-1036 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0146-3934
SchlagwörterStudent Attitudes; Foreign Countries; Ethics; Surveys; Economics; Social Systems; Business Administration Education; International Trade; College Students; Russia
AbstractRussia has emerged as a new capitalistic country with a prior history of corruption under the state controlled regime. Will word of corruption in America stop efforts for an ethical business climate in the new Russia? Has the Enron scandal affected Russian views of business? In pursuit of the answer, the authors surveyed Russian business students (n=477) in the fall of 2004 to determine their attitudes on ethics, and to replicate the authors' previous study in 2002. Significant differences in several demographic subgroups were discovered. Finally, the results in 2004 were compared to the 2002 results. Significant differences were detected in the two groups. (Contains 120 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenProject Innovation, Inc. P.O. Box 8508 Spring Hill Station, Mobile, AL 36689-0508. Tel: 251-343-1878; Fax: 251-343-1878; Web site: http://www.projectinnovation.biz/csj.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Student Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: