Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllern, Tor-Helge
TitelA Comparative Analysis of the Relationship between Dramaturgy and Epistemology in the Praxis of Gavin Bolton and Dorothy Heathcote
QuelleIn: Research in Drama Education, 13 (2008) 3, S.321-335 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
SchlagwörterLearning Processes; Comparative Analysis; Epistemology; Drama; Knowledge Level
AbstractDramaturgy is an expression of how a drama or performance is composed, staged, and how it might involve the audience, or the class, as participators. The idea behind coupling dramaturgy and epistemology is that dramaturgy also expresses a view of knowledge, and that different dramaturgies therefore can be tied to different views of knowledge and learning processes. My main focus in this analysis is to reveal possible divergences in their praxis as a function of the relationship between dramaturgy and epistemology. (Contains 7 notes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: