Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrowne-Ferrigno, Tricia; Allen, Lawrence W.; Hurt, Patricia
TitelLongitudinal Reform and Renewal Efforts to Improve Public Schools: Kentucky's Standards and Indicators for School Improvement
QuelleIn: Leadership and Policy in Schools, 7 (2008) 4, S.401-427 (27 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
SchlagwörterPublic Schools; School Restructuring; State Standards; Educational Change; Longitudinal Studies; State Departments of Education; Models; Educational Improvement; Educational Indicators; Kentucky
AbstractEducational reform initiated by policymakers to improve public schools often fails to achieve desired results for diverse reasons. This article describes how Kentucky aligned externally mandated school reform with internally determined school renewal through implementation of its Standards and Indicators for School Improvement. Results of biennial studies by the state department of education using the model indicate eleven common variance points between successful and underperforming schools. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and Policy in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: