Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Chris
TitelDrawing a Roadmap: Barriers and Challenges to Designing the Ideal Virtual World for Higher Education
QuelleIn: EDUCAUSE Review, 43 (2008) 5, S.64-66 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1527-6619
SchlagwörterHigher Education; Barriers; Virtual Classrooms; Computer System Design; Design Preferences; Design Requirements; Instructional Development; Courseware; Program Implementation; Performance Factors; Technology Planning; Technology Integration
AbstractThe goal of this article is to draw a roadmap for designing an "ideal" virtual world for higher education, pointing decision-makers in a general direction for implementing virtual worlds and noting various barriers along the way. When using a roadmap, one can take many different paths to reach a desired destination. Similarly, institutions can take many different turns along the road to implementing a virtual world. It is up to everyone on the journey--administrators, faculty, staff, and students--to decide the best path for an individual institution. The important thing is to take the first step. (Contains 22 notes.) (ERIC).
AnmerkungenEDUCAUSE. 4772 Walnut Street Suite 206, Boulder, CO 80301-2538. Tel: 303-449-4430; Fax: 303-440-0461; e-mail: info@educause.edu; Web site: http://www.educause.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "EDUCAUSE Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: