Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhittingham, Jeff L.
TitelDaily Oral Language: Is It Effective?
QuelleIn: Mid-Western Educational Researcher, 20 (2007) 2, S.24-30 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-3997
SchlagwörterChildrens Writing; Oral Language; Editing; Writing Skills; Writing Instruction; Program Effectiveness; Learning Activities; Grade 4; Elementary School Students; Writing Improvement; Rural Schools; Teaching Methods; Arkansas
AbstractThis study examines the Daily Oral Language (DOL) program aimed at helping students learn mechanics of writing through daily editing exercises. This nine-month study sought to determine if DOL improved editing skills and actual writing skills of seventy fourth-grade students. While the results of this study did not statistically demonstrate the effectiveness of the DOL program, there were indications of improvement in children's writing and editing skills. Recommendations for further investigation are provided. (Contains 4 tables.) (As Provided).
AnmerkungenMid-Western Educational Research Association. P.O. Box 34421, Chicago, IL 60634-0421. Tel: 419-372-7401; Fax: 419-372-2828; e-mail: mer@bgsu.edu; Web site: http://www.mwera.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mid-Western Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: