Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCheng, Liying; Milnes, Terry
TitelTeachers' Assessment of ESL Students in Mainstream Classes: Challenges, Strategies, and Decision-Making
QuelleIn: TESL Canada Journal, 25 (2008) 2, S.49-65 (17 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0826-435X
SchlagwörterForeign Countries; English (Second Language); Second Language Instruction; Second Language Learning; Mainstreaming; Writing Achievement; Evaluation Methods; High Schools; Secondary School Teachers; Special Education; Private Schools; Educational Assessment; Canada
AbstractGiven the increasing numbers of ESL students in Canadian classrooms, this study investigated how teachers of mainstream classes assess the written work of ESL students and whether they use different assessment strategies for ESL versus non-ESL students. Interviews were conducted with seven mainstream teachers from a private high school in Ontario. Although within-school variation was evident in the participants' approaches to assessing the work of both ESL and non-ESL students, most participants modified their assessment strategies when marking the work of ESL students. This finding suggests a need for school-level discussions and structured professional development activities relating to assessing ESL students' work. (As Provided).
AnmerkungenTESL Canada Federation. 408-4370 Dominion Street, Burnaby, BC V5G 4L7, Canada. Tel: 604-298-0312; Fax: 604-298-0372; e-mail: admin@tesl.ca; Web site: http://www.tesl.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESL Canada Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: