Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoff, Susan R.
TitelDance Education as an Aspect of Movement and Mobility in Everyday Living
QuelleIn: Quest, 57 (2005) 1, S.148-153 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-6297
SchlagwörterSelf Expression; Dance Education; Young Children; Movement Education; Child Development; Life Style; Motion; Integrated Curriculum; Lifelong Learning
AbstractDance Education can be considered an aspect of everyday living when using the correct definition of dance education. Rather than referring to the rarified form of movement that we encounter on the concert stage, dance education is the education of our moving selves with the goal as self expression. This can be initiated as an aspect of the initial developmental movement stages encountered by an infant through toddler stage, developed through early schooling in order to counteract the sedentary school lifestyle, and continued through adulthood as an aspect of keeping ourselves as fully integrated thinking, moving, and feeling human beings. (As Provided).
AnmerkungenHuman Kinetics, Inc. 1607 North Market Street, Champaign, IL 61820. Tel: 800-474-4457; Fax: 217-351-1549; e-mail: info@hkusa.com; Web site: http://www.humankinetics.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Quest" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: