Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeacock, Alison
TitelEscaping from the Bottom Set: Finding a Voice for School Improvement
QuelleIn: Improving Schools, 9 (2006) 3, S.251-259 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1365-4802
DOI10.1177/1365480206072151
SchlagwörterEducational Improvement; Foreign Countries; Elementary Education; Educational Environment; United Kingdom (England)
AbstractThe author is the headteacher of a one form entry primary school near London. She describes the improvement journey that brought her school out of the Ofsted category of "special measures" to become "outstanding". Her view is that schools improve most radically when children and staff are encouraged to find a voice to express their learning needs. She argues that ability labelling, whether at an institutional or individual level, does nothing to further the process of school improvement. (Contains 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Improving Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: