Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcNeil, Michele
TitelChiefs' Turnover Poses a Leadership Challenge
QuelleIn: Education Week, 27 (2008) 42, S.1 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0277-4232
SchlagwörterState Schools; Federal Legislation; State Departments of Education; Political Issues; Public Schools; Transformational Leadership
AbstractOver the next year, seven long-serving state schools chiefs are scheduled to step down, taking with them a combined 77 years of leadership experience and leaving questions about the evolving role of a state's top education officer. The reasons for their departures vary, including policy conflicts with governors, term limits, and the simple desire for a change after years at the helm of a state education agency. The turnover comes at a precarious time for public schools, with state budgets in turmoil, the federal No Child Left Behind Act in flux, and education, as always, a contentious political issue. In this article, the author discusses how this turnover poses a leadership challenge. (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education. 6935 Arlington Road Suite 100, Bethesda, MD 20814-5233. Tel: 800-346-1834; Tel: 301-280-3100; e-mail: customercare@epe.org; Web site: http://www.edweek.org/info/about/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Week" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: