Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlace, Nancy; Hillyard, Cinnamon; Thomas, Elizabeth
TitelStudents and Teachers Learning to See: Part 2--Using Visual Images in the College Classroom to Enhance the Social Context for Learning
QuelleIn: College Teaching, 56 (2008) 2, S.74-77 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-7555
DOI10.3200/CTCH.56.2.74-77
SchlagwörterEducational Change; Social Environment; Higher Education; Outcomes of Education; Teaching Methods; Academic Achievement; Interdisciplinary Approach; Visualization
AbstractIn this interdisciplinary analysis, the authors examine the use of visual images in the college classroom. They share examples and critical reflections that illuminate the strengths and challenges in using this medium to enhance the social context for learning. The use of visual images to develop classroom community and connect learning outcomes to students' lives beyond the classroom is explored. [For Part 1, see EJ787522.] (Author).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: