Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrow, Tracy
TitelPracticing Professionals: To Improve Teaching and Learning, Educators Must Raise the Stakes for Their Profession. An Interview with Richard F. Elmore
QuelleIn: Journal of Staff Development, 29 (2008) 2, S.42-47 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-928X
SchlagwörterStellungnahme; Educational Practices; Educational Change; Instructional Leadership; Superintendents; Academic Achievement; Teacher Effectiveness; Educational Improvement; Professional Development; Elementary Secondary Education; Federal Legislation
AbstractThis article presents an interview with Richard F. Elmore on the need for educators to develop a collective practice. Elmore is the Gregory R. Anrig professor of educational leadership at the Graduate School of Education at Harvard University. He is also the co-director of the Consortium for Policy Research in Education (CPRE). His research focuses on the effects of federal, state, and local education policy on schools and classrooms. In an interview, Elmore talks about the core of educational practice and the reasons why educators should act more like professionals. (ERIC).
AnmerkungenNational Staff Development Council. 5995 Fairfield Road Suite #4, Oxford, OH 45056. Tel: 513-523-6029; Fax: 513-523-0638; e-mail: NSDCoffice@nsdc.org; Web site: http://www.nsdc.org/news/jsd/index.cfm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Staff Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: