Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJung, Woo Sik
TitelPreservice Teacher Training for Successful Inclusion
QuelleIn: Education, 128 (2007) 1, S.106-113 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1172
SchlagwörterPreservice Teacher Education; Preservice Teachers; Teacher Education Programs; Student Teacher Attitudes; Special Needs Students; Inclusive Schools; Mainstreaming; Self Esteem; Teacher Effectiveness; Program Effectiveness; Attitudes toward Disabilities; Student Diversity
AbstractThe purpose of this study was to investigate preservice teacher candidates' attitudes and confidence levels in working with students with special needs. Confidence levels have been shown to increase with training, exposure to specific situations, and knowledge utilizing explicit interventions. Also examined were the strengths and improvement of a specific teacher education program, the focus of which was to prepare preservice teacher candidates for working and teaching with special learners. (Contains 2 tables.) (Author).
AnmerkungenProject Innovation, Inc. P.O. Box 8508 Spring Hill Station, Mobile, AL 36689-0508. Tel: 251-343-1878; Fax: 251-343-1878; Web site: http://www.projectinnovation.biz/education.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: