Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobertson, Martyn; Collins, Amanda; Medeira, Natasha; Slater, James
TitelBarriers to Start-Up and Their Effect on Aspirant Entrepreneurs
QuelleIn: Education & Training, 45 (2003) 6, S.308-316 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0912
DOI10.1108/00400910310495950
SchlagwörterHigher Education; Entrepreneurship; Foreign Countries; Social Attitudes; Individualism; Self Efficacy; Student Motivation; United Kingdom
AbstractThe importance of new business start-ups cannot be over-emphasised. The UK government has taken actions designed to stimulate the growth of new businesses and aid their survival. The identification of barriers to entry is important, together with strategies to minimise their impact. The UK continues to lag behind the USA in its levels of entrepreneurship. The removal of barriers to start-up is key to rectifying this situation and stimulating the new business aspect of the economy. The paper highlights the government's position in furthering entrepreneurship, draws on initial primary research into student barriers to start-up and makes recommendations for how higher education institutions can assist in breaking down the barriers identified. (Contains 2 tables and 2 figures.) (Author).
AnmerkungenEmerald. Howard House, Wagon Lane, Bingley, BD16 1WA, UK. Tel: 888-622-0075; Tel: +44 1274-777700; Fax: 617-354-6875; e-mail: america@emeraldinsight.com; Web site: http://www.emeraldinsight.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education & Training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: