Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalker, David L.; Davis, Michael
TitelAmygdala Infusions of an NR2B-Selective or an NR2A-Preferring NMDA Receptor Antagonist Differentially Influence Fear Conditioning and Expression in the Fear-Potentiated Startle Test
QuelleIn: Learning & Memory, 15 (2008) 2, S.67-74 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-0502
DOI10.1101/lm.798908
SchlagwörterLearning Processes; Memory; Conditioning; Fear; Biochemistry; Brain; Drug Use
AbstractWithin the amygdala, most N-methyl-D-aspartic acid (NMDA) receptors consist of NR1 subunits in combination with either NR2A or NR2B subunits. Because the particular subunit composition greatly influences the receptors' properties, we investigated the contribution of both subtypes to fear conditioning and expression. To do so, we infused the NR1/NR2B receptor antagonist CP101,606 (0.5, 1.5, or 4.5 [mu]g/amygdala) or the NR1/NR2A-preferring antagonist NVP-AAM077 (0.075, 0.25, 0.75, or 2.5 [mu]g/amygdala) into the amygdala prior to either fear conditioning (i.e., light-shock pairings) or fear-potentiated startle testing. CP101,606 nonmonotonically disrupted fear conditioning but did not disrupt fear expression. NVP-AAM077 dose-dependently disrupted fear conditioning as well as fear expression. The results suggest that amygdala NR1/NR2B receptors play a special role in fear memory formation, whereas NR1/NR2A receptors participate more generally in synaptic transmission. (Author).
AnmerkungenCold Spring Harbor Laboratory Press. 500 Sunnyside Blvd, Woodbury, NY 11797-2924. Tel: 800-843-4388; Tel: 516-367-8800; Fax: 516-422-4097; e-mail: cshpres@cshl.edu; Web site: http://www.learnmem.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning & Memory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: