Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRandall, William L.
TitelNarrative and Chaos Acknowledging the Novelty of Lives-in-Time
QuelleIn: Interchange: A Quarterly Review of Education, 38 (2007) 4, S.367-389 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0826-4805
DOI10.1007/s10780-007-9037-9
SchlagwörterStellungnahme; Gerontology; Natural Sciences; Theories; Physics; Personal Narratives; Literary Devices; Narration
AbstractIn this paper I propose that interest in "narrative" within the human sciences is comparable to interest in "chaos" within the natural sciences. In their respective ways, theories on narrative and theories on chaos are aimed at appreciating the dynamics of complex, multi-dimensional systems which otherwise resist our attempts to predict, measure, and control them. Drawing on my research and teaching in gerontology, I consider the storied uniqueness (or "novelty") and narrative complexity of lives-in-time on three main levels: the individual, the interpersonal, and the institutional-cultural. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Interchange: A Quarterly Review of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: