Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSantoro, Lana Edwards; Chard, David J.; Howard, Lisa; Baker, Scott K.
TitelMaking the "Very" Most of Classroom Read-Alouds to Promote Comprehension and Vocabulary
QuelleIn: Reading Teacher, 61 (2008) 5, S.396-408 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1598/RT.61.5.4
SchlagwörterReading Comprehension; Reading Aloud to Others; Vocabulary; Reading Processes; Vocabulary Development; Reading Instruction; Reader Text Relationship; Discussion (Teaching Technique); Teaching Methods; Reading Material Selection; Student Interests
AbstractIntegrating comprehension and vocabulary instruction in read-alouds can help teachers make the very most of class time. The curriculum described illustrates how read-alouds, when implemented with strategic purpose, can boost learners' vocabulary knowledge and reading comprehension. Specifically, the author presents guidelines for: (1) selecting texts to encourage "text-to-text" and "text-to-self" connections; (2) selecting target vocabulary words; (3) promoting text-based discussions; and (4) incorporating comprehension instruction before, during, and after the reading process. (Contains 4 tables and 4 figures.) (Author).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: