Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchuster, Dwight; Leland, Christine
TitelConsidering Context
QuelleIn: Science and Children, 45 (2008) 6, S.22-24 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8148
SchlagwörterObservation; Logical Thinking; Thinking Skills; Context Effect; Science Instruction; Critical Thinking; Scientific Concepts; Elementary School Science; Teaching Methods
AbstractChildren's descriptions of commonplace objects and events of life are often limited because they do not provide adequate information about the context of their observation. Encouraging primary and early intermediate students to consider the context of an observation can further encourage them to generate questions about what they are observing and why it appears that way. This, in turn, pushes students to "use critical and logical thinking and consider alternative explanations. In this way, students can actively develop their understanding of science by combining scientific knowledge with reasoning and thinking skills" (NRC 1996, p. 2). (Author).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science and Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: