Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlagojevic, Bonnie
TitelFunding Technology: Does It Make Cents?
QuelleIn: Young Children, 58 (2003) 6, S.28-33 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterWeb Sites; Early Childhood Education; Educational Technology; Educational Finance; Access to Computers; Faculty Development; Computer Uses in Education; Computer Literacy
AbstractWhat is the role of early education programs in bridging the digital divide-helping all children become skilled technology users? Blagojevic addresses three issues: access, literacy/learning, and content. She discusses finding or funding computers for the classroom (access) and professional development to support teachers' computer skills (literacy and learning) so they can create developmentally appropriate ways for children to use technology (content). The article lists informative Web sites and is available online in Beyond the Journal, November 2003. (Author).
AnmerkungenNational Association for the Education of Young Children. 1313 L Street NW Suite 500, Washington, DC 22205-4101. Tel: 800-424-2460; Tel: 202-232-8777; Fax: 202-328-2649; e-mail: editorial@naeyc.org; Web site: http://journal.naeyc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: