Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarbley, Aretha F.; Shen, Yih-Jiun; Bonner, Fred A., II; Rice, Cynthia Wimberly; McGonagill, Rachelle; Williams, Vicki A.; Stevens, Harold
TitelReal Cases with African American Clients: Reports of Racially Diverse Practitioners
QuelleIn: Journal of Humanistic Counseling, Education and Development, 46 (2007) 2, S.211 (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6846
SchlagwörterAfrican Americans; Cultural Influences; Racial Differences; Counselor Client Relationship; School Counselors; Counseling; Counseling Techniques; Counselor Qualifications; Racial Bias; Cultural Pluralism
AbstractBy calling attention to human factors such as cultural biases, mistakes made, and lessons learned from real clinical scenarios, these racially diverse practitioners use their counseling experiences to offer a people-responsive, diversity-sensitive framework and recommendations for clinicians working with African Americans in university, school, and community counseling settings. (Author).
AnmerkungenAmerican Counseling Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. Tel: 800-422-2648; Tel: 800-347-6647; Fax: 800-473-2329; Web site: http://www.counseling.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Humanistic Counseling, Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: