Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLose, Mary K.
TitelA Child's Response to Intervention Requires a Responsive Teacher of Reading
QuelleIn: Reading Teacher, 61 (2007) 3, S.276-279 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1598/RT.61.3.9
SchlagwörterStellungnahme; Literacy Education; Early Intervention; Disabilities; Responses; Children; Reading Instruction; Reading Teachers; Federal Legislation; Teacher Competencies; Faculty Development; Educational Legislation; High Risk Students
AbstractThere are a number of principles that teachers of reading and administrators need to keep in mind to ensure that Response to Intervention (RTI) enables struggling literacy learners to achieve success within the provisions of the reauthorized Individuals with Disabilities Education Improvement Act (IDEA). The author argues for evidence-based RTI approaches that emphasize teacher expertise and sustained teacher development, that are scalable, and that can be implemented immediately by education systems. (Author).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: