Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Calie, Patrick J.; Hicks, Emily Jean |
---|---|
Titel | The Bioinformatic Enhancement of Exercises in "Drosophila" Genetics |
Quelle | In: American Biology Teacher, 69 (2007) 8, S.482-487 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0002-7685 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Science Instruction; Teaching Methods; Molecular Biology; Genetics; Information Science Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Teaching of science; Science education; Natural sciences Lessons; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Molekularbiologie; Humangenetik; Informationswissenschaft |
Abstract | Using a standard exercise in "Drosophila" genetics as an introduction to a set of readily accessible bioinformatic tools. (Author). |
Anmerkungen | National Association of Biology Teachers. 12030 Sunrise Valley Drive #110, Reston, VA 20191. Tel: 800-406-0775; Tel: 703-264-9696; Fax: 703-264-7778; e-mail: publication@nabt.org; Web site: http://www.nabt.org |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2017/4/10 |