Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcBroom, Rachel; Oliver-Hoyo, Maria T.
TitelFood Enzymes
QuelleIn: Science Teacher, 74 (2007) 7, S.58-63 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Student Interests; Scientific Principles; Biology; Chemistry; Food; Laboratory Experiments; Inquiry; Science Instruction; High School Students; Secondary School Science; Biochemistry
AbstractMany students view biology and chemistry as two unrelated, separate sciences; how these courses are generally taught in high schools may do little to change that impression. The study of enzymes provide a great opportunity for both biology and chemistry teachers to share with students the interdisciplinary nature of science. This article describes two laboratory activities that demonstrate the roles of hydrolase and oxidoreductase enzymes found in common foods. The activities are designed to promote student interest and provide practice in scientific-inquiry skills. (Contains 3 figures.) (Author).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: