Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaber, Keith S.
TitelMediating Mental Models of Metals: Acknowledging the Priority of the Learner's Prior Learning
QuelleIn: Science Education, 87 (2003) 5, S.732-758 (27 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
DOI10.1002/sce.10079
SchlagwörterPrior Learning; Chemistry; Scientific Concepts; Concept Formation; Foreign Countries; College Students; Figurative Language; Science Instruction; Textbooks; Authors; Curriculum; Models; Cognitive Processes; United Kingdom
AbstractThis paper describes the conceptualizations, or mental models, of the nature of the bonding and structure of metals of a group of U.K. college students. It is suggested that these mental models may be understood in terms of the students' prior learning about covalent and ionic bonding, and the prevalence of a common alternative conceptual framework for chemical bonding labeled "the octet framework." This study illustrates the prominence of prior learning in channeling the interpretation of subsequent teaching, and highlights the significance of the decisions made by curriculum planners, textbook authors, and teachers on the order of presenting subject content, the degree of simplification of scientific models, and the selection and presentation of metaphors. (Contains 6 figures and 1 table.) (Author).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: