Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelMichael Gorman vs. Web 2.0
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 53 (2007) 44, (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterStellungnahme; Librarians; Internet; Web Sites; Criticism; Information Dissemination
AbstractIn a much-discussed series of postings on the Encyclopaedia Britannica Online Web site, Michael Gorman, former president of the American Library Association and the recently retired dean of library services at California State University at Fresno, argues that the "often-anarchic world of the Internet" is saturating people's culture with a "tide of credulity and misinformation" that is rapidly eroding traditional "respect for authenticity and expertise in all scholarly, research, and educational endeavors." At the center of this menace are collaborative online services and user-generated sites like Slashdot, Digg, MySpace, Blogger, and YouTube, which, in Gorman's opinion, are ushering in "a world in which everyone is an expert in a world devoid of expertise." This article presents comments from several people against Gorman's contention. (ERIC).
AnmerkungenChronicle of Higher Education. 1255 23rd Street NW Suite 700, Washington, DC 20037. Tel: 800-728-2803; e-mail: circulation@chronicle.com; Web site: http://chronicle.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: