Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTerhart, Ewald
TitelConstructivism and Teaching: A New Paradigm in General Didactics?
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 35 (2003) 1, S.25-44 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterForeign Countries; Models; Constructivism (Learning); Didacticism; Epistemology; Teacher Education; Germany
AbstractAfter a long period of paradigmatic stability in the field of general didactics ("Allgemeine Didaktik") in Germany, the proponents of the "constructivist didactics" claim to be formulating a new approach on the theoretical as well as practical levels. This claim is analysed and evaluated. Four background theories of constructivist didactics are sketched; the central arguments of these didactics are reconstructed; some examples of practical constructivist teaching recommendations presented; and, finally, constructivist didactics is critically analysed in the context of a theory of learning in schools. The conclusion is that constructivist didactics is not a new paradigm in the sense that its proponents claim it to be. (Contains 1 note.) (Author).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: