Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGillis, Victoria Ridgeway; MacDougall, Gregory
TitelReading to Learn Science as an Active Process
QuelleIn: Science Teacher, 74 (2007) 5, S.45-50 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterTeaching Methods; Learning Processes; Science Education; Educational Strategies; Science Teachers; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Strategies; Active Learning; Scoring Rubrics; United Kingdom (Reading)
AbstractOne way to help students learn to read science and teach the content simultaneously is by incorporating classroom strategies that actively engage students in thinking, talking, reading, and writing about science. To maximize the probability that strategies will be effective is to use a learning cycle as a guide when designing lessons. This article describes learning cycles in science and reading, including processes involved, and teaching strategies that increase student involvement and learning. (Contains 7 figures.) (Author).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: