Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWright, Wayne E.
TitelA Catch-22 for Language Learners
QuelleIn: Educational Leadership, 64 (2006) 3, S.22-27 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterStellungnahme; Second Language Learning; Educational Improvement; High Stakes Tests; English (Second Language); Limited English Speaking; Federal Legislation; Language Proficiency; Student Needs
AbstractNCLB is leaving English language learners behind because it defies logic and common sense, is internally self-contradictory, and sets AYP expectations that the subgroup cannot possibly attain. Although the U.S. Department of Education allows states to use a variety of strategies to avoid having a Limited English Proficiency (LEP) subgroup, few teachers and administrators are aware of these and spend precious time, energy, and resources preparing English learners for taking high-stakes tests. English language learners should be excluded from the regular state tests, at least until they have enough English proficiency to meaningfully participate. Instead of narrowly focusing on preparing English language learners for state tests, teachers should focus on meeting students' linguistic, cultural, and academic needs. (Author).
AnmerkungenAssociation for Supervision and Curriculum Development. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: