Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZbiek, Rose Mary; Reed, Shari Ann; Boone, Tracy
TitelCell Phone Coverage Area: Helping Students Achieve in Mathematics
QuelleIn: Mathematics Teaching in the Middle School, 12 (2007) 6, S.300-307 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-0839
SchlagwörterCooperative Learning; Teaching Methods; Mathematics Instruction; Mathematics Achievement; Student Motivation; Algebra; Measurement Techniques; Mathematics Skills; Lesson Plans; Planning; Group Discussion; Secondary School Mathematics; Middle School Students; Mathematical Logic
AbstractCell phone coverage areas arouse students' curiosity in a lesson that engages students with area as a measure that relates to, but is different from, linear measure. Each distinct set of activities (stations) blends concepts and skills to align with and transcend state standards. In reflecting on the lesson planning and implementation, we elaborate on how whole-group discussion serves to bring together the key ideas and advance students' understanding of area. (Contains 4 figures.) (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teaching in the Middle School" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: