Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCwikla, Julie; Patterson, Marcelle Dessommes
TitelThe A-Maizing Corn Lab: A Geneticist's Biography Leads a Mathematics Exploration
QuelleIn: Mathematics Teaching in the Middle School, 11 (2006) 9, S.421-427 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-0839
SchlagwörterProbability; Graphs; Genetics; Mathematics Instruction; Middle School Students; Secondary School Mathematics; Learning Activities; Computation; Data Collection; Pattern Recognition; Data Analysis; Mathematics Skills
AbstractThis article describes an innovative lesson that uses the biography "Barbara McClintock: Alone in her Field" (Heiligman, 1994) to integrate genetics, literature, and mathematics as a context for students to investigate patterns on Indian corn. This two-day lesson requires students to estimate, collect data, identify and describe patterns, represent their data using bar graphs, use Punnett squares, and investigate probability. (Contains 9 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teaching in the Middle School" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: