Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSuh, Suhyun; Suh, Jingyo; Houston, Irene
TitelPredictors of Categorical At-Risk High School Dropouts
QuelleIn: Journal of Counseling & Development, 85 (2007) 2, S.196-203 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-9633
SchlagwörterHigh Risk Students; Dropouts; Grade Point Average; Dropout Rate; Low Income; Socioeconomic Status; Statistical Analysis; Longitudinal Studies; High School Students; National Longitudinal Survey of Youth
AbstractThe authors attempted to identify key contributing factors to school dropout among 3 categories of at-risk students: those with low grade point averages, those who had been suspended, and those from low socioeconomic backgrounds. Logistic regression analysis of the data, which were derived from the National Longitudinal Survey of Youth-1997 (U.S. Bureau of Labor Statistics, 2002) indicated that student dropout rates were affected differently by students' membership in the 3 at-risk categories. (Author).
AnmerkungenAmerican Counseling Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. Tel: 800-422-2648; Tel: 800-347-6647; Fax: 800-473-2329; Web site: http://www.counseling.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: