Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSloan, Kris
TitelHigh-Stakes Accountability, Minority Youth, and Ethnography: Assessing the Multiple Effects
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 38 (2007) 1, S.24-41 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1525/aeq.2007.38.1.24
SchlagwörterInvestigations; Ethnography; Minority Groups; Accountability; High Stakes Tests; School Policy; Observation; Qualitative Research
AbstractIn this article, I offer a review of the ethnographic research that reports the effects of current accountability policies on minority youth. Included in this article are qualitative investigations that have significant field-based components, most especially direct observations at the classroom level. In this article, I demonstrate both the power and potential of ethnography to offer clearer, more detailed portraits of the varied ways that current accountability policies affect teachers of minority youth, the curriculum and pedagogy that minority youth experience, minority youth in general, and the schooling of minority youth. (Author).
AnmerkungenUniversity of California Press. Available from: AnthroSource. 2000 Center Street Suite 303, Berkeley, CA 94704-1223. Fax: 510-642-9917; e-mail: contact@anthrosource.net; Web site: http://www.anthrosource.net/loi/aeq
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: