Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLowman, Paul D., Jr.
TitelField Trip to the Moon
QuelleIn: Science Teacher, 71 (2004) 4, S.26-32 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterTopography; Geology; Astronomy; Field Trips; Science Instruction; Scientific Principles; Teaching Methods; High School Students; Secondary School Science
AbstractThis article focuses on the geology of a single area of the Moon, the Imbrium Basin, and shows how geologists have combined basic geologic principles with evidence collected by the Apollo missions to learn more about the history of the Moon as a whole. In this article, the author discusses lunar geology teaching tips and mapping the Imbrium Basin based on the following elementary geologic principles: (1) superposition; (2) intersection; (3) density of impact craters; and (4) sharpness of topography. He also discusses the geologic evolution of the moon. (Contains 8 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: