Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHendrie, Caroline
TitelIn N.Y.C., Fast-Paced Drive for Small Schools
QuelleIn: Education Week, 23 (2004) 41, S.1 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0277-4232
SchlagwörterHigh Schools; Small Schools; Educational Change; Partnerships in Education; Management Development; New York
AbstractNew York City is far from alone in embracing the concept of smaller, more personalized high schools committed to challenging academic standards for all students. Thanks in part to an outpouring of philanthropic and federal funding, school districts across the country are opening new small high schools and breaking down existing ones into smaller units. The goal is not only to get more young people to the high school finish line, but also to get them there prepared for college and jobs. In this article, the author described a scaling-up strategy put up by district leaders aimed at producing nurturing, but rigorous schools, that are well supported both by the school system and the larger community. (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education. 6935 Arlington Road Suite 100, Bethesda, MD 20814-5233. Tel: 800-346-1834; Tel: 301-280-3100; e-mail: customercare@epe.org; Web site: http://www.edweek.org/info/about/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Week" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: