Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosser, Vicki J.; Townsend, Barbara K.
TitelDetermining Public 2-Year College Faculty's Intent to Leave: An Empirical Model
QuelleIn: Journal of Higher Education, 77 (2006) 1, S.124-147 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
SchlagwörterCommunity Colleges; College Faculty; Labor Turnover; Teacher Attitudes; Teacher Persistence; Demography; Teaching Conditions; Job Satisfaction; Correlation; Individual Characteristics
AbstractUsing data from the 1999 National Study of Postsecondary Faculty, this study examines the extent to which demographic variables, the quality of worklife, and satisfaction have an impact on community college faculty members' intentions of leave. The findings indicate that faculty members' worklife had a direct and powerful impact on their satisfaction, and subsequently on their intentions to stay or leave. (Contains 3 figures, 1 table and 3 notes.) (Author).
AnmerkungenOhio State University Press. 180 Pressey Hall, 1070 Carmack Road, Columbus, OH 43210-1002. Tel: 614-292-1407; Fax: 614-292-2065; Web site: http://www.ohiostatepress.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: