Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHanson, Chad M.
TitelFrom Learning to Education: A New Paradigm for the Community College
QuelleIn: Community College Review, 34 (2006) 2, S.128-138 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0091-5521
SchlagwörterOrganizational Culture; Community Colleges; Educational Change; Educational Objectives; Learning
AbstractIn the 1990s, community colleges underwent a shift in their guiding paradigm. The transformation in norms, roles, and values took place in the name of "learning," as the change was driven by the goal of turning 2-year schools into "learning colleges." In this article, it is suggested that the shift ushered in by the learning movement limited the focus of community colleges to goals that are narrowly private and psychological. An alternative to current organizational culture is proposed: an "education" paradigm that widens institutional focus to include goals consistent with serving social and public purposes. (Author).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community College Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: