Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrodkin, Adele M.
TitelHelping the Child Whose Culture and Background Differs from Her Classroom Peers'
QuelleIn: Early Childhood Today, 21 (2006) 3, S.22-23 (2 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1070-1214
SchlagwörterStellungnahme; Peer Groups; Immigrants; Cultural Differences; Peer Relationship; Classroom Environment; Parent Role; Teacher Role; Student Adjustment; Peer Acceptance
AbstractFitting in and being liked by peers is important to children of all ages. It is unrealistic to expect such a young child to be satisfied with national or ethnic pride, at the price of having close friends. In the best school situations, children achieve a realistic balance between feeling they belong with their peer group and retaining pride and loyalty to family. In this article, the author discusses how teachers and parents can help immigrant students fit in and feel a sense of belonging in their new school. (ERIC).
AnmerkungenScholastic. 557 Broadway, New York, NY 10012. Tel: 800-560-6816; e-mail: ect@scholastic.com; Web site: http://teacher.scholastic.com/products/ect/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: