Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoff, Dianne L.; Mitchell, Sidney N.
TitelPay-to-Play: Fair or Foul?
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 88 (2006) 3, S.230-234 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
SchlagwörterExtracurricular Activities; Athletics; Educational Finance; Financial Support; Program Costs; Parent Participation; Public Education; Compliance (Legal); Poverty; Fees; School Districts
AbstractExtracurricular activities, particularly sports, have a long-standing tradition in public schools. However, the cost of running extracurricular programs has risen steeply. In many districts, state and local funding is shrinking, and extracurricular activities are often the first items to be put on the chopping block. In this article, the authors examine the concept of "pay-to-play," which shifts some of the financial burden of extracurricular activities to students and their families. The authors stress that there are much better ways for schools to make their programs affordable. (Contains 20 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenPhi Delta Kappa International. 408 North Union Street, P.O. Box 789, Bloomington, IN 47402-1789. Tel: 800-766-1156; Fax: 812-339-0018; e-mail: orders@pdkintl.org; Web site: http://www.pdkintl.org/publications/pubshome.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: