Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLake, Erinn D.; Pushchak, Andrew J.
TitelBetter Allocating University Resources to Create On-Line Learning Environments for Non-Traditional Students in Underserved Rural Areas
QuelleIn: Innovative Higher Education, 31 (2007) 4, S.215-225 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1007/s10755-006-9025-5
SchlagwörterNontraditional Students; Rural Areas; Strategic Planning; Educational Needs; Resource Allocation; Program Development; Graduate Study; Online Courses; Distance Education
AbstractThis article details one university's efforts to develop graduate courses and programs to better serve the needs of the increasing non-traditional student population in underserved rural areas. A detailed overview is presented, along with the strategic planning outcomes achieved. We hope this article will initiate dialogue among higher education professionals on ways to better meet the academic needs of non-traditional students in underserved rural areas. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: